Translate

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

ΠΑΤΑΡΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ

Στείλετε στο leonidasorf@gmail.com ένα κομμάτι από κάθε νέα έκδοση σας και θα το αναρτώ .

Παρασκευή 26 Ιουλίου 2013

« Στον Ίσκιο της Μαδάρας» του Νίκου Αγγελή 2η


Αξίζει νάσαι ΚΡΗΤΗΚΟΣ


 
      Τούρκου Πασά τα άρματα που φορώ !
 
 
 
 
.… και που καιρός για αγάπες κι έρωτες  


Mε νοσταλγία για την προτουριστκή (Προ Τουριστική) ΚΡΗΤΗ που χάθηκε  και με πολλή αγάπη και θαυμασμό για τους κατοίκους της , ( τους πατεράδες και παππούδες μας ) ,  μεταφέρω στο Blog    «ΠΑΤΑΡΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ»  Από το blog Ριζίτικο  Διαβάστε εδώ "http://www.rizitiko.gr/egrafa/madara.pdf  " Το έργο του Νίκου Αγγελή « Στον Ίσκιο της Μαδάρας»

Ο Νίκος Αγγελής έβαλε δυό  τελευταίες πινελιές στο πορτρέτο , του Κρητικού που  λάτρεψα   , και που φιλοτέχνησαν στον καμβά της ψυχής μου ,  ο  Κορνάρος , ο Καζαντζάκης , ο Πρεβελάκης και ο Κονδυλάκης . Πριν  να διαβάσεις τους παραπάνω συγγραφείς δεν ξέρεις τι είναι να είσαι ΚΡΗΤΙΚΟΣ και είσαι νομίζω κλάσμα Κρητικού , ακόμα και αν γεννήθηκες απ` τους γονιούς σου Κρητικούς στην Κρήτη .

Το έργο προλογίζει ο Ι.Ν. Παναγιωτόπουλος .

Σημείωση για κοινοποίηση στο  Facebook  :  Ο Κρητικός που λατρεύω είναι αυτός που γνώρισα στο οικογενειακό και το ευρύτερο περιβάλλον  μου στην παιδική μου ηλικία στην ΚΡΗΤΗ . Το πορτρέτο αυτού του ΚΡΗΤΙΚΟΥ  στον καμβά της ψυχής μου , το ολοκλήρωσαν  ,  ο  Κορνάρος , ο Καζαντζάκης , ο Πρεβελάκης ο Κονδυλάκης και Νίκος Αγγελής που έβαλε δυό  τελευταίες πινελιές στο έργο . Ακόμα και αν γεννήθηκες από  γονιούς  Κρητικός στην Κρήτη , πριν  να διαβάσεις τους παραπάνω συγγραφείς είσαι  κλάσμα Κρητικού και δεν ξέρεις τι αξία είναι το να είσαι ΚΡΗΤΙΚΟΣ  !

Σημείωση για κοινοποίηση στο Twitter  :  Η αξία νάσαι σαι ΚΡΗΤΙΚΟΣ  !

Λεωνίδας Ορφανουδάκης

 
 
 
 

Τετάρτη 24 Ιουλίου 2013

Η ΑΦΗ απο Kallia Vouli



Αγαπημένα ποιήματα των ίδιων των δημιουργών τους


 
Kallia vouli
 
Η ΑΦΗ
Ο χρόνος σταμάτησε
μετά τον αποχαιρετισμό
πάγωσε η τελευταία εικόνα
από τη ζωή μαζί σου
δεν βρεθήκαμε ποτέ ξανά από τότε
Εξαερώθηκε τόση αγάπη, τόσο πάθος
τόσο εμείς
έμεινε η σιωπή

Άραγε φοβήθηκαν οι στιγμές
και κρύφτηκαν;
Πόνεσαν τόσο πολύ
τα μυστικά μας, τα χάδια μας
οι νεανικές μας βεβαιότητες

και πέταξαν μακρυά
φοβούμενες μην επιστρέψουν
σαν ανάμνηση
και προκαλέσουν κραδασμούς
ταράξουν ισορροπίες
δημιουργήσουν το αναπόφευκτο;

Πάντως εγώ συχνά σε σκέφτομαι
τα βράδυα
θα ήθελα να ξέρω πώς διάβηκες
αυτό που θεωρείται πως είναι
η ζωή

 αν νιώθεις ήρεμος στους απολογισμούς
και αν έχεις και συ στα χέρια σου
την αίσθηση της δικής μου αφής

Kallia Vouli

Πέμπτη 18 Ιουλίου 2013

"Σπαραγμοί θνητών, λυγμοί αθανάτων"...της Άννας Τσεκούρα

 
Αγαπημένα ποιήματα των ίδιων των δημιουργών τους
 
 
     
     "Σπαραγμοί θνητών, λυγμοί αθανάτων"
 
"Είσαι θνητός, είμαι αθάνατη.
Είμαι εγώ θνητή, είσαι αθάνατος εσύ.
Τρέχω. Δεν με φτάνεις.
Ανοίγω την πόρτα σου στον έρωτα.
Σε αντικρίζω.
Ο Έρωτας μπαίνει μέσα μου
στην πρώτη λαχανιασμένη ανάσα.
Σε ορέγομαι.
Γδύνομαι.
Ερωτοτροπώ με το βλέμμα σου.
Δε με πλησιάζεις.
Σε βάζω στο σώμα μου.
Γίνεσαι στεναγμός και χάνεσαι στο αριστέρο μου στήθος.
Σε οδηγώ στην παράνοια.
Με οδηγείς στην μόνη αλήθεια.
Πιο πολύ θα πληγώνω απο όσο θα ερωτεύομαι.
Σε εγκαταλείπω, γυμνή.
Με διώχνεις ως μίασμα.
Με αγαπάς παράφορα,
μια φορά θνητή την άλλη αθάνατη
ποτέ όμως ταυτόχρονα θνητός η αθάνατος κι εσυ....
 
η Κατάρα μας.
Σπαραγμοί θνητών, λυγμοί αθανάτων."
 
 
Άννα Τσεκούρα

Τετάρτη 17 Ιουλίου 2013

Εικαστικό : «Το τετράδιο της Μαρίας Λ. Ορφανουδάκη (πηλός)»


Το τετράδιο της Μαρίας (πηλός)

 

Στο τετράδιο της η Μαρία Λεωνίδα Ορφανουδάκη
Γράφει : !!

 

Μικρά και μεγάλα ψάρια κι εγώ κολυμπάω ανάμεσα τους. Μαύρα, άσπρα χρωματιστά . Όλα διαφορετικά. Κι εγώ συνέχεια να σκέφτομαι τον τόνο. Μα που να μπει αυτός ο τόνος. Σε πoιά λέξη ή σε ποιά θάλασσα να ταξιδέψει...

 

Εικαστικά

           
Από τις 22 Ιουλίου στο ΓΥΑΛΙ ΤΖΑΜΙΣΙ
(στα Χανιά )
 

 
                        Στό Παλιό Λιμάνι
 
 
          Ανάμεσα σε έργα της ίδιας και άλλων  δημιουργών «το τετράδιο της Μαρίας(πηλός)»
 
 
 
 
                Το τετράδιο
 


Τρίτη 16 Ιουλίου 2013

Καλοκαίρι του 2013 : Βιβλία διαλεγμένα για εσάς !!!



ΕΝΑΣ ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΗΣ του ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΗΤΗΣ

ΓΙΩΡΓΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑΚΗ

Σε άλλους καιρούς, ο αστρολάβος καθοδηγούσε τους ναυτικούς στα ταξίδια τους και αποκάλυπτε στους ανθρώπους τις κινήσεις των άστρων και τις φωτεινές αναλαμπές τους. Ο σύγχρονος αστρολάβος, που κρατά στα χέρια του ο αναγνώστης, δεν έχει διαφορετική φιλοδοξία. Το ταξίδι όμως που υπόσχεται κρύβει μεγαλύτερες εκπλήξεις και αναπάντεχες διαδρομές. Θα ξεκινήσει από τα θαυμαστά του Σύμπαντος, τους μακρινούς γαλαξίες και τους κομήτες, την αντιύλη και τις υπέρλαμπρες εκρήξεις αστεριών. Στη συνέχεια, θα αναζητήσει τις απαντήσεις που δίδει η σημερινή επιστήμη στα προαιώνια ερωτήματα του ανθρώπου: για την έννοια του χρόνου αλλά και την ύπαρξη εξωγήινης ζωής, για το μεγάλο πείραμα του CERN αλλά και την ανίχνευση του φαντασματικού νετρίνου στα θαλάσσια βάθη της Πύλου.
    H συμπόρευσή του όμως με τον αναγνώστη θα επιτρέψει στον αστρολάβο και μια διαφορετική περιήγηση. Εκείνην στον κόσμο του ανθρώπου και της Ζωής του. Πρώτα θα προσπαθήσει να ανιχνεύσει την οδυνηρή κρίση που κρατά σήμερα δέσμια την Ελλάδα· και να εντοπίσει, στην πρόσφατη πορεία της, τις αιτίες των σημερινών δεινών, αλλά και τα επιτεύγματά της. Την περιήγηση θα ολοκληρώσει -με τη συμπόρευση του αναγνώστη, πάντοτε- μια ματιά στον σύγχρονο άνθρωπο και τη μοίρα του· που αισθάνεται μετέωρος ανάμεσα στην εκρηκτική ανάπτυξη της τεχνολογίας και την κυριαρχία ενός οικονομικού συστήματος με ανάλγητο πρόσωπο.
    Το ταξίδι, λοιπόν, που υπόσχεται ο σημερινός Αστρολάβος, έχει έναν γνώριμο προορισμό. Είναι οι κόσμοι που κινείται χρόνια τώρα ο συγγραφέας: τα αινίγματα του Σύμπαντος και η πορεία της Ελλάδας, οι κατακτήσεις της επιστήμης και η ανθρώπινη μοίρα. Μόνον που οι κόσμοι αυτοί του συγγραφέα, όπως το ίδιο το Σύμπαν μετά τη Μεγάλη Έκρηξη, μοιάζουν τώρα σαν να διαστέλλονται αιφνίδια και ανεξήγητα, σαν να θέλουν να καλύψουν τον χώρο και τον χρόνο. Η προσδοκία τους είναι ότι κάπου εκεί θα συναντήσουν και τους κόσμους του αναγνώστη, τις αγωνίες και τα ερωτήματά του. Τότε η χειραψία, του συγγραφέα με τον αναγνώστη, δεν θα είναι πια στα σκοτεινά. Θα γίνει υπό το φως των άστρων και με το στίγμα που αποκάλυψε ένας αστρολάβος του Ουρανού και της Ζωής.

Σπύρος Μανουσέλης, Ανακτώντας τη λησμονημένη ενότητα. Συνέντευξη με τον Γιώργο Γραμματικάκη, Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ, 9/2/2013

 

Αρχαίο φως  Εκδώσεις  ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ

Μυθιστόρημα

Τζων Μπάνβιλ

Μετάφραση:
Τόνια Κοβαλένκο

Το Αρχαίο φως, γραμμένο με τον εξαίσιο λυρισμό και το υποχθόνιο χιούμορ που τόσο χαρακτηρίζουν την πρόζα του Μπάνβιλ, πραγματεύεται τα θέματα της αγάπης και της απώλειας, καθώς και το πώς η επινόηση διαμορφώνει τη μνήμη μας – άρα και το παρόν μας. Οι κριτικοί το χαρακτήρισαν ισάξιο της Θάλασσας, του γνωστότερου έργου του σπουδαίου Ιρλανδού συγγραφέα. «Από την Ιρλανδία της δεκαετίας του 1950 στο σήμερα, με μια ενδιάμεση στάση σ’ ένα χιονισμένο ψαροχώρι του ιταλικού νότου… Ο Τζων Μπάνβιλ συμπλέκει τρεις διαφορετικές περιόδους της ζωής ενός ηλικιωμένου ηθοποιού για να δημιουργήσει μια εξαίσιας αφηγηματικής ομορφιάς σπουδή πάνω στον έρωτα, την απώλεια και το θάνατο.

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ  ΣΤΟΝ ΕΓΩΙΣΜΟ    


το καινούργιο βιβλίο του Χόρχε Μπουκάι

Εκδόσεις OPERA 

«Όποιος λέει ότι αγαπάει
πολύ τους άλλους
και λίγο τον εαυτό του,
απλώς λέει ψέματα σʼ ένα από τα δύο:
ή στο ότι αγαπάει πολύ τους άλλους,
ή στο ότι δεν αγαπάει πολύ
τον εαυτό του.»

«Δεν πάει πολύς καιρός από τότε που άρχισα να καταλαβαίνω την πραγματική αξία της βοήθειας και την αξία που έχει το να είσαι εγωιστής. Από τότε, λέω: ʽʽΕίμαι τόσο, μα τόσο εγωιστής, που θα επιχειρήσω να βοηθήσω μόνο και μόνο επειδή μου δίνει χαρά. Θα το κάνω γιατί το θέλω εγώ και γιατί με ευχαριστεί. Θα το κάνω για μένα, όχι για σένα, οπότε δεν μου χρωστάς τίποταʼʼ.»

Ο ΜΙΚΡΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ

του ΒΑΣΙΛΗ ΑΛΕΞΑΚΗ

Εκδόσεις   ΕΞΑΝΤΑΣ

Το βιβλίο, που κυκλοφόρησε στη Γαλλία τον Σεπτέμβριο του 2012 και γνωρίζει ήδη μεγάλη επιτυχία . Υπάρχουν άραγε όρια ανάμεσα στον κόσμο της φαντασίας και αυτόν που θεωρούμε πραγματικό; Αυτό είναι το βασικό ερώτημα που απασχολεί τον αφηγητή του Μικρού Έλληνα, έναν συγγραφέα προσωρινά ανάπηρο που περιφέρεται κούτσα-κούτσα στον περίφημο παρισινό κήπο του Λουξεμβούργου. Εκεί συναντά όλους τους ήρωες της παιδικής του ηλικίας, είτε επειδή σύχναζαν στον κήπο, όπως ο Γιάννης Αγιάννης και ο Λυσιέν ντε Ρυμπαμπρέ, το κεντρικό πρόσωπο των Χαμένων ψευδαισθήσεων του Μπαλζάκ, είτε επειδή κατοικούσαν στα πέριξ, όπως οι Τρεις Σωματοφύλακες, είτε επειδή εμφανίζονται στο κουκλοθέατρο που λειτουργεί εκεί, όπως ο Μιχαήλ Στρογκόφ, ο Ροβινσώνας Κρούσος, ο Δον Κιχώτης.

Το Λουξεμβούργο παραπέμπει τον συγγραφέα στον κήπο της Καλλιθέας, όπου μεγάλωσε, και όπου τον περιμένει ο Γιώργος Θαλάσσης, το θρυλικό παιδί-φάντασμα, που, γερασμένο πια, μονολογεί για τη σημερινή κρίση της Ελλάδας. Όπως σε όλα τα περιπετειώδη μυθιστορήματα, ο θάνατος είναι κι εδώ παρών, υπό τη μορφή μιας λευκής μαριονέτας που συνεχώς μεγαλώνει, όπως ακριβώς και η Αλίκη του Λιούις Κάρολ. Ο αφηγητής αναρωτιέται μήπως ανήκει κι ο ίδιος στα μυθιστορηματικά πρόσωπα, δεδομένου ότι η μοίρα τον οδηγεί εντέλει, όπως και τον Αγιάννη, στους υπονόμους του Παρισιού.

Ο Μικρός Έλληνας κέρδισε το Βραβείο Γαλλικής Γλώσσας που απονέμει από το 1986 επιτροπή ακαδημαϊκών με την υποστήριξη της πόλης Μπριβ, και ο γαλλικός Τύπος υποδέχτηκε με ενθουσιασμό και θερμά σχόλια τη νέα δουλειά του Βασίλη Αλεξάκη όπως το  παρακάτω :

 

«Όλοι ακούν τον απόηχο του κόσμου που φτάνει υπόκωφος ως τον κήπο του Λουξεμβούργου… Μια άποψη ριζοσπαστική, ιδιόρρυθμη, χαρούμενη για τη λογοτεχνία».

Emmanuelle Friedmann, Télé 7 Jours

 

 

1Q84 - ΒΙΒΛΙO 1

 

ΧΑΡΟΥΚΙ ΜΟΥΡΑΚΑΜΙ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

Δυο ιδανικοί εραστές ψάχνουν ο ένας τον άλλο χωρίς ούτε οι ίδιοι να το συνειδητοποιούν, σε έναν κόσμο που αλλάζει, σε ένα χρόνο ρευστό απροσδιόριστο. Αλλά τους οδηγεί η αγωνία, η μανία της συνάντησης. Η Αομάμε και ο Τένγκο ζουν παράλληλα, διασχίζοντας τον τόπο και το χρόνο, βαδίζοντας ανάποδα σε ημερολόγια και χάρτες και ρισκάροντας τα πάντα μέσα στο άκρως ποιητικό και επικίνδυνο σύμπαν του Μουρακάμι. Μυστικές αδελφότητες, σέκτες, φαύλοι εξουσιαστές, αδίστακτοι δολοφόνοι, εκδικητές, μαύρες μαγικές ιστορίες, πρωτόγνωρες δίοδοι, αποκαλυπτικές ρωγμές, μια χρυσαλλίδα στα σύννεφα, ψυχεδέλεια και παράδοση, στοιχειωμένες μουσικές, νοσταλγία, μια ματιά στο φεγγάρι – ή στα φεγγάρια. Στα δυο φεγγάρια του 1Q84, αυτής της Πόλης των γάτων.
Το πολυσυζητημένο
magnum opus του Μουρακάμι συνιστά ένα πρωτοφανές αφηγηματικό ξεφάντωμα, ένα πανηγύρι λέξεων, εικόνων, αισθήσεων και, όταν τελειώνει η φαντασμαγορία, αυτό που μένει δεν είναι παρά μια απλούστατη –και γι’ αυτό ασύλληπτα συναρπαστική– ιστορία αγάπης, ένα ερωτικό παραμύθι που συνοψίζεται στο αφοπλιστικό, παράφορο, λυτρωτικό κράτημα των χεριών.

 

1821: Η αρχή που δεν ολοκληρώθηκε

 Της Αθηνά Κακούρη

Εκδόσεις Πατάκη

Μια νέα αφήγηση της Επανάστασης, απλή, χυμώδης, ζωηρόχρωμη, καρφώνει στον νου του αναγνώστη τα κύρια σημεία του πολέμου, αναδεικνύει τη δράση των ευρωπαϊκών Δυνάμεων και, παρουσιάζοντας ανάγλυφες τις ροπές που διαιωνίστηκαν, δείχνει την ανάγκη να μάθουμε, ώστε να μπορέσουμε να αλλάξουμε. Με τις αδρές γραμμές της αποτελεί βοήθημα για όποιον πλησιάζει πρώτη φορά την Ελληνική Επανάσταση. Με τις νέες οπτικές γωνίες που εισάγει προκαλεί τον γνώστη σε αντίλογο.

Ευκολοδιάβαστη αλλά όχι επιφανειακή, η μικρή αυτή Ιστορία, σαν καλό μυθιστόρημα, σε καλεί να ονειροπολήσεις, να οργιστείς, να θαυμάσεις, κυρίως όμως να σκεφτείς, να κρίνεις, να αμφισβητήσεις, να αντιπαραθέσεις, έτσι ώστε να πλησιάσεις το παρελθόν µε την καυτή συνείδηση ότι ζει και δρα ακόμη σήμερα, οπότε, αν µεν το γνωρίζεις, μπορείς να το χαλιναγωγήσεις, ενώ αν το αγνοείς, το αφήνεις ανεξέλεγκτο να προσδιορίζει ένα μεγάλο μέρος της ζωής σου.

Η Αθηνά Κακούρη γεννήθηκε το 1928 στην Πάτρα και έζησε στην Αθήνα, τη Βιέννη και τη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ. Είναι παντρεμένη µε τον αρχαιολόγο Σπύρο Ιακωβίδη και έχει παιδιά και εγγόνια. Εργάστηκε σε ναυτικό πρακτορείο, σε εταιρεία πετρελαιοειδών, στον Τουρισμό, ενώ δημοσίευε χρονογραφήματα, διηγήματα και μεταφράσεις σε διάφορα έντυπα και εκδοτικούς οίκους. Υπήρξε επί πολλά χρόνια συντάκτρια στο περιοδικό «Ταχυδρόμος», όπου δημοσιεύονταν τα αστυνομικά της διηγήματα στις δεκαετίες του 1950 και του 1960.

 

Ουρανόπετρα: Η δωδέκατη γενιά


Γιάννης Καλπούζος

Εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ

Νόμιμο άδικο και παράνομο δίκιο, άγνωστες εποχές,
πατριωτισμός και συνθήματα, το πάθος του έρωτα,
ένας άντρας που πορεύεται με βάση τη θεωρία του:
Όπου πατώ είναι δικός μου δρόμος.
Ένα θυελλώδες μυθιστόρημα

1571: Ο Γερόλεμος κόβει στα τέσσερα το φυλαχτό που του έσωσε τη ζωή, χαράζει σημάδια σε κάθε κομμάτι και τα μοιράζει στους τέσσερις γιους του. Αν ποτέ ενωθούν…
Δώδεκα γενιές αργότερα ένας απόγονός του πορεύεται με βάση τη θεωρία του: όπου πατώ είναι δικός μου δρόμος. Το βιβλίο περιδιαβαίνει σε Κύπρο, Αθήνα, Θεσσαλία, Ήπειρο και πάνω απ’ όλα στον συμπαντικό χάρτη της ψυχής, εξιστορώντας μέσα από την πολυεπίπεδη ματιά του συγγραφέα, την αναγνωστική ευφορία και τους ολοζώντανους χαρακτήρες, τη ζωή των αφανών που απάνω τους πατούμε.
Περιπέτειες, δυνατοί έρωτες, αναπάντεχες ανατροπές, άγνωστες εποχές, άγνωστη καθημερινότητα, η αιώνια πάλη του καλού και του κακού, το νόμιμο άδικο και το παράνομο δίκαιο, ο πατριωτισμός και τα συνθήματα, ολόιδιοι κατακτητές με διαφορετικά προσωπεία, ο ελληνισμός στις γεωγραφικές εσχατιές του, τα όνειρα και οι ελπίδες των προπατόρων μας, όλα γίνονται γέφυρα με το σήμερα θέτοντας, μεταξύ άλλων, το ερώτημα: Μήπως λησμονώντας το χθες αποκόβεσαι από τη ρίζα σου κι αντί για δεντρί είσαι κισσός που ψάχνει αλλού στηρίγματα;

 

ΤΑ ΚΑΚΟΜΑΘΗΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ-Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ 18ΟΣ-21ΟΣ ΑΙΩΝΑΣ

ΚΩΣΤΑ ΚΩΣΤΗ

Εκδόσεις  ΠΟΛΙΣ 

Από σήμερα θα βρίσκεται στα βιβλιοπωλεία το βιβλίο του Κώστα Κωστή, «Τα κακομαθημένα παιδιά της Ιστορίας. Η διαμόρφωση του νεοελληνικού κράτους 18ος-21ος αιώνας» που προσπαθεί να απαντήσει στο ερώτημα πώς μια μικρή επαρχία της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας επιχείρησε να μετατραπεί σε ένα σύγχρονο Ευρωπαϊκό κράτος. Μια συνοπτική, νηφάλια και διαυγής εξιστόρηση της διαμόρφωσης του νεοελληνικού κράτους από τις απαρχές του ώς σήμερα.

Ο Κώστας Κωστής είναι καθηγητής οικονομικής και κοινωνικής ιστορίας στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Από το 2006 ώς το 2009 κατείχε την Έδρα Σπουδών για τη Νεότερη και Σύγχρονη Ελλάδα στην cole des hautes ιtudes ensciences sociales, στο Παρίσι. Στα δημοσιεύματά του περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, τα εξής: «Η ιστορία της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος (1914-1940)», Αθήνα 2003, «Στον καιρό της πανώλης. Εικόνες από τις κοινωνίες της ελληνικής χερσονήσου, 14ος-19ος αιώνας», Ηράκλειο 1995, ενώ έχει επιμεληθεί τους τόμους «Η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας κατά τον 19ο αιώνα», Αθήνα 2006 [σε συνεργασία με τον Σ. Πετμεζά], και «Modern Banking in the Balkans and West European Capital», Aldershot 1999.

Επιμέλεια: Τζένη Κατσαρή-Βαφειάδη

 

Σερενάτα
Μυθιστόρημα

Ζουλφί Λιβανελί

Εκδόσεις Πατάκη,


 

Όλα ξεκινούν μια κρύα ημέρα του Φεβρουαρίου του 2001, όταν η Μάγια Ντουράν, τριάντα έξι ετών, υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων του Πανεπιστημίου της Ιστανμπούλ, υποδέχεται στο αεροδρόμιο της πόλης τον γερμανικής καταγωγής Αμερικανό καθηγητή Μαξιμίλιαν Βάγκνερ, ετών ογδόντα επτά.

Εκτελώντας την επιθυμία του καθηγητή, ο οποίος δίδαξε στο ίδιο Πανεπιστήμιο τη δεκαετία του ’30, η Μάγια τον οδηγεί σε μια παραλιακή κωμόπολη έξω από την Κωνσταντινούπολη. Εκεί όπου το 1941 ένα καράβι γεμάτο Εβραίους βυθίστηκε από τους Ρώσους στα παγωμένα νερά της Μαύρης Θάλασσας... Εκεί που θα αρχίσει τώρα να ξετυλίγεται το νήμα μιας μοναδικής ιστορίας αγάπης στη δίνη μιας μεγάλης τραγωδίας της ιστορίας του 20ού αιώνα. Και η Μάγια θα γίνει για πρώτη φορά κοινωνός μυστικών που αφορούν την ίδια της την οικογένεια…



«Η Σερενάτα είναι η στιβαρή μουσική της ζωής. Ξεκινά με μια έκκληση για αγάπη, εξελίσσεται σαν αισθαντική σονάτα και τελικά μαγεύει τον αναγνώστη σαν μια δυνατή συμφωνία...» Ταλάτ Χαλμάν



«Ο Λιβανελί πλάθει μια ηρωίδα που μένει χαραγμένη στη μνήμη μας, ολοζώντανη, με όλη της την ομορφιά, τη θηλυκότητα, το κουράγιο, τους φόβους και την αποφασιστικότητά της απέναντι σ’ αυτό που της επιφυλάσσει η μοίρα...»

 

ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΗΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ

του ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΗ εκδ. ΑΓΡΑ

Η μυστηριώδης εξαφάνιση του δίδυμου αδελφού, τον οποίο αναζητεί η αδελφή του στην Αθήνα, θα τη φέρει σε επαφή με τον δημοσιογράφο Μακρή και τον αστυνόμο Μπέκα. Με τον απρόβλεπτο φόνο ενός συνεργάτη του Μακρή αρχίζει και ξετυλίγεται το νήμα μιας ιστορίας, που έχει τις ρίζες της στην Κατοχή και σχετίζεται με την προσπάθεια ενός πρώην μέλους των SS και συνεργάτη του Αντολφ Αϊχμαν, καταζητούμενου για εγκλήματα πολέμου, και των συνεργατών του, που θα επιστρέψουν στην Ελλάδα για να εντοπίσουν και να μοιραστούν τον «κρυμμένο θησαυρό» από τις εβραϊκές περιουσίες. Οι έρευνες οδηγούν τον Μπέκα στον Βόλο, τα Τέμπη και, αργότερα, στο γραφικό Μπούρτζι, όπου συγκεντρώνονται τα μέλη της σπείρας, ενώ σιγά σιγά αποκαλύπτονται άγνωστες πτυχές σχετικά με τα εμπλεκόμενα πρόσωπα, μεταξύ των οποίων ένας Ελληνας με ύποπτο παρελθόν στην Αντίσταση κι ένας Ελβετός, ονόματι Φρήντριχ Ντύπερματ, σε πιθανή παραφθορά του γνωστού Ελβετού συγγραφέα Ντύρενματ. Στην υπόθεση θα εμπλακεί και ένας Ισραηλινός πράκτορας, ο οποίος, μαζί με τον Μπέκα, θα αποκρυπτογραφήσει τον κωδικό «Η Αφροδίτη θ’ αποκτήσει χέρια», εξιχνιάζοντας με επιτυχία την υπόθεση, που θα κορυφωθεί στο τέλος με το κλασικό κυνηγητό «κλέφτες κι αστυνόμοι».

 

Η ΖΩΗ ΠΟΥ ΟΝΕΙΡΕΥΤΗΚΕ Ο ΕΡΝΕΣΤΟ ΓΚ.

του ΓΚΕΝΑΣΙΑ ΖΑΝ-ΜΙΣΕΛ εκδ. ΠΟΛΙΣ

Μια ζωή γεμάτη έρωτες, όνειρα και προσδοκίες, δύσκολες σχέσεις, όχι μόνο για την οικογένεια Κάπλαν, αλλά και για τους περισσότερους από εκείνους που θα διασταυρωθούν μαζί της. Ξαναβρίσκουμε εδώ ορισμένους απ' τους ήρωες της Λέσχης των αθεράπευτα αισιόδοξων, όπως ξαναβρίσκουμε και τον αφηγηματικό οίστρο του συγγραφέα της, του Ζαν-Μισέλ Γκενασιά, ο οποίος μας παρασύρει και πάλι στη γλυκιά νοσταλγία για ανθρώπους που είδαν και έζησαν πολλά, διατρέχοντας όλον σχεδόν τον αιώνα που πέρασε. http://www.ianos.gr/eshop/biblia/pezografia-poiisi/pezografia-pagkosmia/astinomiki-logotexnia/i-zoi-pou-oneireytike-o-ernesto-gk/0290693pp/

 

ΧΑΜΕΝΟ ΠΑΙΔΙ

του ΙΑΝ ΜΑΚ ΓΙΟΥΑΝ

Εκδόσεις  ΠΑΤΑΚΗ


Ο Ίαν Μακ Γιούαν  , στο μυθιστόρημά του «Xαμένο παιδί»  σκιαγραφεί τον ψυχισμό ενός ζευγαριού που δοκιμάζεται από την εξαφάνιση του τρίχρονου παιδιού του.

Όπως αναφέρεται στην περιγραφή της έκδοσης: «Ένα συνηθισμένο σαββατιάτικο πρωινό, ο επιτυχημένος συγγραφέας παιδικών βιβλίων Στίβεν Λιούις βγαίνει με την τρίχρονη κορούλα του για ψώνια στο σουπερμάρκετ. Καθώς περιμένουν στην ουρά, η προσοχή του στιγμιαία διασπάται. Όταν, δευτερόλεπτα αργότερα, στρέφεται προς την κόρη του, το παιδί έχει εξαφανιστεί. Κάποιος το έχει απαγάγει. Από εκείνη τη στιγμή, αρχίζει η καταβύθιση του Λιούις στο πένθος και η περιδίνησή του στο κενό της απώλειας που θα επηρεάσει βαθιά τη σχέση του με τη γυναίκα του, με την ψυχή του και με τον ίδιο τον χρόνο.

Κριτική από την εφημερίδα Guardian: «Είναι ο Μακ Γιούαν που όλοι περιμέναμε... το «Χαμένο παιδί» είναι ένα εξαιρετικό επίτευγμα στο οποίο μορφή και περιεχόμενο, θεωρία και πράξη είναι τόσο αριστοτεχνικά και αξεδιάλυτα συνυφασμένα, ώστε το μυθιστόρημα γίνεται η διατράνωση και ταυτόχρονα η επαλήθευση της ίδιας του της θέσης. Κι ακόμα είναι πολύ συγκινητικό, με αποκορύφωμα το όμορφο τέλος του».

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα

O Ίαν Μακ Γιούαν έχει γράψει δύο συλλογές διηγημάτων (First Love, Last Rites και In Between the Sheets) και τα μυθιστορήματα: Ο τσιμεντόκηπος (Γράμματα, 1982), Ξένοι στη Βενετία (Σέλας, 1991), The Innocent, Μαύρα σκυλιά (Σέλας, 1994), The Daydreamer, Έμμονη Αγάπη (Νεφέλη, 1999), Άμστερνταμ (Βραβείο Booker 1998 – Νεφέλη, 1999), Εξιλέωση (Νεφέλη, 2002), Σάββατο (Νεφέλη, 2006), Στην ακτή (Εκδόσεις Πατάκη, 2007), Solar (Εκδόσεις Πατάκη, 2010) και Χαμένο παιδί (Βραβείο Whitbread 1998 – Εκδόσεις Πατάκη, 2013).

Σάββατο 13 Ιουλίου 2013

Αγαπημένα ποιήματα των ίδιων των δημιουργών τους . Η Τιμωρία « Ένα ποίημα της Ρένας Πέτρου »

 
Η Τιμωρία

Σαλπάρισες απ'το μοναδικό λιμάνι,
σαν τον δραπέτη που αψηφάει τις ποινές.
Τώρα στα βάθη πολεμάς με "Ποσειδώνες",
τους κάνεις τάματα,να φέρουνε στεριές.

Μα δεν σ'ακούνε απ'των κυμάτων την αντάρα
ή σ'αγνοούνε,που δεν ξέρεις ν'αγαπάς.
Δεν θα τελειώσει το μοιραίο σου ταξίδι,
μέσα στο υδάτινο γαλάζιο...θα διψάς.

Ρένα Μ.Πέτρου

Αγαπημένα ποιήματα των ίδιων των δημιουργών τους « Δύο ποιήματα του Αντώνη Θ. Παπαδόπουλου»


 
 
« Τα χειρόγραφα»
Εμβρόντητος κρατούσε τα χειρόγραφα που τού ‘δειξα
κι όχι για λάθη, κάποια πεζότητα των στίχων ίσως.
Πρόσεχε μόνο τα κόκκινα γράμματα,
συστήνοντάς μου αμήχανα κανονικό μελάνι.
Στάθηκε λίγο στην υγεία των ματιών,
στον κίνδυνο των κόκκινων γραμμάτων,
αν και το βλέπαμε κι οι δυο
πόσο κενά ηχούσαν τέτοια λόγια,
καθώς κρατούσε με δέος τα χειρόγραφα
και δάκρυζαν τα μάτια του θωρώντας με ωχρό,
σάμπως να τό ‘χε καταλάβει ξαφνικά
πως γράφεται η ποίηση.
 
Η ΠΕΤΡΑ
Μη μου μιλάς για τον πόλεμο
για τα πεινασμένα παιδιά,
για τα κορίτσια που τους έκλεψαν την ηδονή
και τα χωράφια που τους στέρησαν τον σπόρο.
Εγώ την ξέρω την παλιά ιστορία του Δευκαλίωνα
- θέλω να πω για τις πέτρες που έριξε
πάνω από τον ώμο του
μετά τη μεγάλη καταστροφή.
 
 Αυτές οι πέτρες είμαστε εμείς – θυμάσαι;
Βέβαια εμείς έχουμε κόκαλα,
έχουμε αίμα και σάρκα.
Όμως η πέτρα ήταν η πρώτη ύλη μας.
Έμεινε πάντοτε μέσα μας
σφηνωμένη στη σάρκα μας και στο μυαλό μας.
 
 (Αυτή η πέτρα πάντοτε με φόβιζε).
Αντώνης Θ. Παπαδόπουλος
 

Δημήτρης Μποσινάκης : Δύο ποιήματα !

 
Δημήτρης Μποσινάκης                                                 
 
 
 

Πέμπτη 11 Ιουλίου 2013

ΕΠΕΣΤΡΕΦΕ ( του Κ.Καβάφη)


Από το  «diasporic literature spot»  που  αναφέρεται στο θέμα  

Κωνσταντίνος Καβάφης και Ερωτισμός

Θυμήθηκα και αντιγράφω για τους φίλους εδώ ,  από το www.kavafis.gr/poems το ποίημα του ...

ΕΠΕΣΤΡΕΦΕ

Επέστρεφε συχνά και παίρνε με,
αγαπημένη αίσθησις επέστρεφε και παίρνε με –
όταν ξυπνά του σώματος η μνήμη,
κ’ επιθυμία παληά ξαναπερνά στο αίμα·
όταν τα χείλη και το δέρμα ενθυμούνται,
κ’ αισθάνονται τα χέρια σαν ν’ αγγίζουν πάλι.
Επέστρεφε συχνά και παίρνε με την νύχτα,
όταν τα χείλη και το δέρμα ενθυμούνται...